ALDIO jede na plný plyn!

Nejprve trochu historie. Alternativní doprava imobilních osob – ALDIO – začala fungovat v roce 1999. V té době jsme získali vozidlo Mercedes Benz 208 D, které jsme uhradili z finančního příspěvku od magistrátu města Ostravy. Vytvořili jsme ceník jízdného, přepravní řád a další nutné doklady. V prvním roce jsme všichni zúčastnění začínali v oboru, který byl pro nás nový. Vozidlo sloužilo na přepravu zdravotně postižených a docela se činilo. A my s ním. 

Postupem času se náš Mercedes opotřeboval – léta soustavného provozu byla na jeho kondici hodně znát. V roce 2004 jsme byli vybráni na jeden ze čtyř adventních koncertů, které pořádala a stále pořádá Česká televize, a díky štědrosti diváků jsme získali finanční prostředky na zakoupení nového vozidla, tentokrát značky Ford. Jednalo se o automobil s větší kapacitou (pro čtyři vozíčkáře a tři sedící), jenž byl vybaven hydraulickou plošinou. 

Po osmi letech dobré služby však započala anabáze se sérií oprav, které nás stály nemalé peníze. V roce 2012 jsme se obrátili na Nadaci Charty 77 – Konto bariéry a díky němu jsme o rok později získali nového Forda. Ten samozřejmě také prošel úpravami, které jsou nutné pro přepravu osob na vozíku (zvláště na elektrickém), a to včetně hydraulické sedačky v bočních dveřích pro nástup osoby bez vozíku. Vozidlo v hustém městském provozu a s plným zatížením dostalo zabrat, což se opět projevovalo opakovanými opravami. V průběh roku 2018 jsme nejezdili pouze 44 pracovních dní, což mělo vliv nejen na tržby, ale také na spokojenost klientů, kteří ztráceli jistotu, že se dostanou tam, kam potřebují. 

A opět nás zachránilo Konto bariéry spolu s obchodním řetězcem Globus, a to díky jejich dlouhodobé spolupráci od roku 2002. V září 2019 jsme obdrželi nového Forda, který byl rovněž vybaven plošinou a sedačkou. To je ve zkratce „životopis“ našich dopravních prostředků, jak roky ubíhaly. 

Důležité je, že službu stále provozujeme, a to i přes těžkosti v době pandemie covidu-19.  Za celou dobu jsme přepravili 50 921 osob, ujeli 969 423 km a na tržbách získali 3 689 918 Kč. To jsou sice suchá čísla, ale za nimi stojí úsilí vedoucí dopravy a dispečerky v jednom a samozřejmě řidiče vozidla za každých podmínek bezpečně přepravit klienta tam, kam potřebuje. Za celou dobu nedošlo k nehodě, pouze jedna kolize v areálu nemocnice nás přiměla pořídit parkovací kameru včetně zvukového signálu. 

Ceník byl naposled obnoven v roce 2014 a doposud je platný. Většina klientů akceptuje podmínky naší přepravy. Pokud se stane, že dojde k pochybení z naší strany nebo ze strany klienta, je situace vyřešena bez emocí. Naše vozidlo je požadováno na velké kulturní akce (např. Colours of Ostrava) nebo sportovní události (mezinárodní turnaj ve stolním tenise Czech Para Open v Ostravě). 

Stesky na dlouhotrvající pandemii není třeba uvádět, byl to těžký úder pro všechny. Nemáme v úmyslu provádět v naší přepravě zásadní změny, které by mohly naše klienty znejistit. Víme, že nás potřebují a děláme vše pro to, abychom je nezklamali.